به خدا گفتــم
ღپرسش مهــر ღ

به خدا گفتــم

 


گفتم: خدا آخـہ این همـہ سختی؟ چرا؟


گفت: «انَّ مع العسر یسرا» 


"قطعا بـہ دنبال هر سختی، آسانے است.(انشراح/6) 


گفتم: واقعا؟! گفت: «فإنَّ مع العسر یسرا» 

 

حتما بـہ دنبال هر سختی، آسانے است.(انشراح/7) 

گفتم: خب خستـہ شدم دیگه... 


گفت: «لاتـقـنطوا من رحمة الله» 


از رحمت من ناامید نشو.(زمر/53) 


*گفتم: انگار منو فراموش ڪردی! 


گفت:«اذڪرونے اذڪرڪم» 


منو یاد ڪن تا یادت باشم. 

گفتم: تا ڪے باید صبر ڪرد؟! 


گفت: « وَ ما یدریڪ لَعلَّ السّاعة تڪون قریبا» 


تو چـہ مے دانی، شاید موعدش نزدیڪ باشد.(احزاب/63) 


«انّے اعلم ما لاتعلمون» 


من چیزایے میدونم ڪـہ شما نمے دونید.(بقره/ 30) 


گفتم: تو بزرگے و نزدیڪیت براے من ڪوچڪ،

خیلے دوره! تا اون موقع چےڪار ڪنم؟


 گفت: « و اتّبع ما یوحے الیڪ و اصبر حتے یحڪم الله» 


حرف هایے ڪـہ بهت زدمو گوش ڪن و

صبر ڪن ببین چے حڪم مےڪنم. (یونس/ 109) 

 
ناخواستـہ گفتم: الهے و ربّے من لے غیرڪ

(خدایا آخـہ من غیر تو کیو دارم؟!)


 گفت: «الیس اللـہ بڪاف عبده» 


من هم براے تو ڪافے ام.(زمر/36) 

 

غمها ارزش جنگيدن ندارند! 

 

رهايشان ڪنيد غمها آنقدر خستـہ اند 


ڪـہ با ڪمترين بي توجهي از پا در مي آيند 


براي شادي بغل باز ڪنيد 

و با اميد زندگي ڪنيد پس بـہ لبخندتان اجازہ دهيد 


تا دنيايتان را تغييـــر دهد 

ولي بـہ دنيايتان اجازہ ندهيد ڪـہ لبخندتان را تغيير دهد

   



✘ادامهـ مطلبـ✘

♥ پنج شنبه 30 آذر 1396برچسب:,

ساعت 10:48 توسط тiʇʇɒиγ-zɒяɒ: